ΕΠΙΚΟΥΡΟΣ - ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΩΤΗ ΠΡΟΣ ΗΡΟΔΟΤΟΝ


ΚΑΙ ΜΗΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΠΕΙΡΟΥ ΩΣ ΜΕΝ ΑΝΩΤΑΤΩ Η ΚΑΤΩΤΑΤΩ ΟΥ ΔΕΙ ΚΑΤΗΓΟΡΕΙΝ ΤΟ ΑΝΩ Η ΚΑΤΩ. ΕΙΣ ΜΕΝΤΟΙ ΤΟ ΥΠΕΡ ΚΕΦΑΛΗΣ, ΟΘΕΝ ΑΝ ΣΤΩΜΕΝ, ΕΙΣ ΑΠΕΙΡΟΝ ΑΓΕΙΝ ΟΝ ΜΗΔΕΠΟΤΕ ΦΑΝΕΙΣΘΑΙ ΤΟΥΤΟ ΗΜΙΝ, Η ΤΟ ΥΠΟΚΑΤΩ ΤΟΥ ΝΟΗΘΕΝΤΟΣ ΕΙΣ ΑΠΕΙΡΟΝ ΑΜΑ ΑΝΩ ΤΕ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΚΑΤΩ ΠΡΟΣ ΤΟ ΑΥΤΟ. ΤΟΥΤΟ ΓΑΡ ΑΔΥΝΑΤΟΝ ΔΙΑΝΟΗΘΗΝΑΙ. ΩΣΤΕ ΕΣΤΙ ΜΙΑΝ ΛΑΒΕΙΝ ΦΟΡΑΝ ΤΗΝ ΑΝΩ ΝΟΟΥΜΕΝΗΝ ΕΙΣ ΑΠΕΙΡΟΝ ΚΑΙ ΜΙΑΝ ΤΗΝ ΚΑΤΩ, ΑΝ ΚΑΙ ΜΥΡΙΑΚΙΣ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΠΟΔΑΣ ΤΩΝ ΕΠΑΝΩ ΤΟ ΠΑΡ’ ΗΜΩΝ ΦΕΡΟΜΕΝΟΝ <ΕΙΣ> ΤΟΥΣ ΥΠΕΡ ΚΕΦΑΛΗΣ ΗΜΩΝ ΤΟΠΟΥΣ ΑΦΙΚΝΗΤΑΙ Η ΕΠΙ ΤΗΝ ΚΕΦΑΛΗΝ ΤΩΝ ΥΠΟΚΑΤΩ ΤΟ ΠΑΡ’ ΗΜΩΝ ΚΑΤΩ ΦΕΡΟΜΕΝΟΝ, Η ΓΑΡ ΟΛΑ ΦΟΡΑ ΟΥΘΕΝ ΗΤΤΟΝ ΕΚΑΤΕΡΑ ΕΚΑΤΕΡΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΗ ΕΠ’ ΑΠΕΙΡΟΝ ΝΟΕΙΤΑΙ.  
ΚΑΙ ΜΗΝ ΚΑΙ ΙΣΟΤΑΧΕΙΣ ΑΝΑΓΚΑΙΟΝ ΤΑΣ ΑΤΟΜΟΥΣ ΕΙΝΑΙ, ΟΤΑΝ ΔΙΑ ΤΟΥ ΚΕΝΟΥ ΕΙΣΦΕΡΩΝΤΑΙ ΜΗΘΕΝΟΣ ΑΝΤΙΚΟΠΤΟΝΤΟΣ. ΟΥΤΕ ΓΑΡ ΤΑ ΒΑΡΕΑ ΘΑΤΤΟΝ ΟΙΣΘΗΣΕΤΑΙ ΤΩΝ ΜΙΚΡΩΝ ΚΑΙ ΚΟΥΦΩΝ, ΟΤΑΝ ΓΕ ΔΗ ΜΗΔΕΝ ΑΠΑΝΤΑ ΑΥΤΟΙΣ, ΟΥΤΕ ΤΑ ΜΙΚΡΑ ΤΩΝ ΜΕΓΑΛΩΝ, ΠΑΝΤΑ ΠΟΡΟΝ ΣΥΜΜΕΤΡΟΝ ΕΧΟΝΤΑ, ΟΤΑΝ ΜΗΘΕΝ ΜΗΔΕ ΕΚΕΙΝΟΙΣ ΑΝΤΙΚΟΠΤΗ, ΟΥΘ’ Η ΑΝΩ ΟΥΘ’ Η ΕΙΣ ΤΟ ΠΛΑΓΙΟΝ ΔΙΑ ΤΩΝ ΚΡΟΥΣΕΩΝ ΦΟΡΑ, ΟΥΘ’ Η ΚΑΤΩ ΔΙΑ ΤΩΝ ΙΔΙΩΝ ΒΑΡΩΝ. ΕΦ’ ΟΠΟΣΟΝ ΓΑΡ ΑΝ ΚΑΤΙΣΧΗ ΕΚΑΤΕΡΟΝ, ΕΠΙ ΤΟΣΟΥΤΟΝ ΑΜΑ ΝΟΗΜΑΤΙ ΤΗΝ ΦΟΡΑΝ ΣΧΗΣΕΙ, ΕΩΣ ΑΝΤΙΚΟΨΗ Η ΕΞΩΘΕΝ Η ΕΚ ΤΟΥ ΙΔΙΟΥ ΒΑΡΟΥΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΤΟΥ ΠΛΗΞΑΝΤΟΣ` ΔΥΝΑΜΙΝ. ΑΛΛΑ ΜΗΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑ ΤΑΣ ΣΥΓΚΡΙΣΕΙΣ ΘΑΤΤΩΝ ΕΤΕΡΑ ΡΗΘΗΣΕΤΑΙ ΤΩΝ ΑΤΟΜΩΝ ΙΣΟΤΑΧΩΝ ΟΥΣΩΝ, ΤΩ ΕΦ’ ΕΝΑ ΤΟΠΟΝ ΦΕΡΕΣΘΑΙ ΤΑΣ ΕΝ ΤΟΙΣ ΑΘΡΟΙΣΜΑΣΙΝ ΑΤΟΜΟΥΣ [ΚΑΙ] ΚΑΤΑ ΤΟΝ ΕΛΑΧΙΣΤΟΝ ΣΥΝΕΧΗ ΧΡΟΝΟΝ, ΕΙ <ΚΑΙ> ΜΗ ΕΦ’ ΕΝΑ ΚΑΤΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΩ ΘΕΩΡΗΤΟΥΣ ΧΡΟΝΟΥΣ, ΑΛΛΑ ΠΥΚΝΟΝ ΑΝΤΙΚΟΠΤΟΥΣΙΝ, ΕΩΣ ΑΝ ΥΠΟ ΤΗΝ ΑΙΣΘΗΣΙΝ ΤΟ ΣΥΝΕΧΕΣ ΤΗΣ ΦΟΡΑΣ ΓΙΝΗΤΑΙ, ΤΟ ΓΑΡ ΠΡΟΣΔΟΞΑΖΟΜΕΝΟΝ ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΑΟΡΑΤΟΥ, ΩΣ ΑΡΑ ΚΑΙ ΟΙ ΔΙΑ ΛΟΓΟΥ ΘΕΩΡΗΤΟΙ ΧΡΟΝΟΙ ΤΟ ΣΥΝΕΧΕΣ ΤΗΣ ΦΟΡΑΣ ΕΞΟΥΣΙΝ, ΟΥΚ ΑΛΗΘΕΣ ΕΣΤΙΝ ΕΠΙ ΤΩΝ ΤΟΙΟΥΤΩΝ, ΕΠΕΙ ΤΟ ΓΕ ΘΕΩΡΟΥΜΕΝΟΝ ΠΑΝ Η ΚΑΤ’ ΕΠΙΒΟΛΗΝ ΛΑΜΒΑΝΟΜΕΝΟΝ ΤΗ ΔΙΑΝΟΙΑ ΑΛΗΘΕΣ ΕΣΤΙ;  
ΜΕΤΑ ΔΕ ΤΑΥΤΑ ΔΕΙ ΣΥΝΟΡΑΝ ΑΝΑΦΕΡΟΝΤΑ ΕΠΙ ΤΑΣ ΑΙΣΘΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΘΗ – ΟΥΤΩ ΓΑΡ Η ΒΕΒΑΙΟΤΑΤΗ ΠΙΣΤΙΣ ΕΣΤΑΙ -, ΟΤΙ Η ΨΥΧΗ ΣΩΜΑ ΕΣΤΙ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΣ ΠΑΡ΄ ΟΛΟΝ ΤΟ ΑΘΡΟΙΣΜΑ  ΠΑΡΕΣΠΑΡΜΕΝΟΝ, ΠΡΟΣΕΜΦΕΡΕΣΤΑΤΟΝ ΔΕ ΠΝΕΥΜΑΤΙ ΘΕΡΜΟΥ ΤΙΝΑ ΚΡΑΣΙΝ ΕΧΟΝΤΙ ΚΑΙ ΠΗ ΜΕΝ ΤΟΥΤΩ ΠΡΟΣΕΜΦΕΡΕΣ, ΠΗ ΔΕ ΤΟΥΤΩ, ΕΣΤΙ ΔΕ ΤΙ ΜΕΡΟΣ ΠΟΛΛΗΝ ΠΑΡΑΛΛΑΓΗΝ ΕΙΛΗΦΟΣ ΤΗ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΑ ΚΑΙ ΑΥΤΩΝ ΤΟΥΤΩΝ, ΣΥΜΠΑΘΕΣ ΔΕ ΤΟΥΤΩ ΜΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΤΩ ΛΟΙΠΩ ΑΘΡΟΙΣΜΑΤΙ, ΤΟΥΤΟ ΔΕ ΠΑΝ ΑΙ ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ ΔΗΛΟΥΣΙ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΘΗ ΚΑΙ ΑΙ ΕΥΚΙΝΗΣΙΑΙ ΚΑΙ ΑΙ ΔΙΑΝΟΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΩΝ ΣΤΕΡΟΜΕΝΟΙ ΘΝΗΣΚΟΜΕΝ. ΚΑΙ ΜΗΝ ΚΑΙ ΟΤΙ ΕΧΕΙ Η ΨΥΧΗ ΤΗΣ ΑΙΣΘΗΣΕΩΣ ΤΗΝ ΠΛΕΙΣΤΗΝ ΑΙΤΙΑΝ ΔΕΙ ΚΑΤΕΧΕΙΝ ΟΥ ΜΗΝ ΕΙΛΗΦΕΙ ΑΝ ΤΑΥΤΗΝ, ΕΙ ΜΗ ΥΠΟ ΤΟΥ ΛΟΙΠΟΥ ΑΘΡΟΙΣΜΑΤΟΣ ΕΣΤΕΓΑΖΕΤΟ ΠΩΣ. ΤΟ ΔΕ ΛΟΙΠΟΝ ΑΘΡΟΙΣΜΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣΑΝ ΕΚΕΙΝΗ ΤΗΝ ΑΙΤΙΑΝ ΤΑΥΤΗΝ ΜΕΤΕΙΛΗΦΕ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΤΟΙΟΥΤΟΥ ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΟΣ ΠΑΡ’ ΕΚΕΙΝΗΣ, ΟΥ ΜΕΝΤΟΙ ΠΑΝΤΩΝ ΩΝ ΕΚΕΙΝΗ ΚΕΚΤΗΤΑΙ, ΔΙΟ ΑΠΑΛΛΑΓΕΙΣΗΣ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ ΟΥΚ ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΑΙΣΘΗΣΙΝ. ΟΥ ΓΑΡ ΑΥΤΟ ΕΝ ΕΑΥΤΩ ΤΑΥΤΗΝ ΕΚΕΚΤΗΤΟ ΤΗΝ ΔΥΝΑΜΙΝ, ΑΛΛ’ ΕΤΕΡΩ ΑΜΑ ΣΥΓΓΕΓΕΝΗΜΕΝΩ ΑΥΤΩ ΠΑΡΕΣΚΕΥΑΖΕΝ, Ο ΔΙΑ ΤΗΣ ΣΥΝΤΕΛΕΣΘΕΙΣΗΣ ΠΕΡΙ ΑΥΤΟ ΔΥΝΑΜΕΩΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΚΙΝΗΣΙΝ ΣΥΜΠΤΩΜΑ ΑΙΣΘΗΤΙΚΟΝ ΕΥΘΥΣ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝΕΑΥΤΩ ΑΠΕΔΙΔΟΥ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΟΜΟΥΡΗΣΙΝ ΚΑΙ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑΝ ΚΑΙ ΕΚΕΙΝΩ, ΚΑΘΑΠΕΡ ΕΙΠΟΝ. ΔΙΟ ΔΗ ΚΑΙ ΕΝΥΠΑΡΧΟΥΣΑ Η ΨΥΧΗ ΟΥΔΕΠΟΤΕ ΑΛΛΟΥ ΤΙΝΟΣ ΜΕΡΟΥΣ ΑΠΗΛΛΑΓΜΕΝΟΥ ΑΝΑΙΣΘΗΤΕΙ, ΑΛΛ’ Α ΑΝ ΚΑΙ ΤΑΥΤΗΣ ΞΥΝΑΠΟΛΗΤΑΙ ΤΟΥ ΣΤΕΓΑΖΟΝΤΟΣ ΛΥΘΕΝΤΟΣ ΕΙΘ’ ΟΛΟΥ ΕΙΤΕ ΚΑΙ ΜΕΡΟΥΣ ΤΙΝΟΣ, ΕΑΝ ΠΕΡ ΔΙΑΜΕΝΗ, ΣΩΖΕΙ ΤΗΝ ΑΙΣΘΗΣΙΝ. ΤΟ ΔΕ ΛΟΙΠΟΝ ΑΘΡΟΙΣΜΑ ΔΙΑΜΕΝΟΝ ΚΑΙ ΟΛΟΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑ ΜΕΡΟΣ ΟΥΚ ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΑΣΙΘΗΣΙΝ ΕΚΕΙΝΟΥ ΑΠΗΛΛΑΓΜΕΝΟΥ, ΟΣΟΝ ΟΤΕ ΕΣΤΙ ΤΟ ΣΥΝΤΕΙΝΟΝ ΤΩΝ ΑΤΟΜΩΝ ΠΛΗΘΟΣ ΕΙΣ ΤΗΝ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ ΦΥΣΙΝ. ΚΑΙ ΜΗΝ ΚΑΙ ΛΥΟΜΕΝΟΥ ΤΟΥ ΟΛΟΥ ΑΘΡΟΙΣΜΑΤΟΣ Η ΨΥΧΗ ΔΙΑΣΠΕΙΡΕΤΑΙ ΚΑΙ ΟΥΚΕΤΙ ΕΧΕΙ ΤΑΣ ΑΥΤΑΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΟΥΔΕ ΚΙΝΕΙΤΑΙ, ΩΣΤΕ ΟΥΔ’ ΑΙΣΘΗΣΙΝ ΚΕΚΤΗΤΑΙ. ΟΥ ΓΑΡ ΟΙΟΝ ΤΕ ΝΟΕΙΝ ΑΥΤΟ ΑΙΣΘΑΝΟΜΕΝΟΝ ΜΗ ΕΝ ΤΟΥΤΩ ΤΩ ΣΥΣΤΗΜΑΤΙ ΚΑΙ ΤΑΙΣ ΚΙΝΗΣΕΣΙ ΤΑΥΤΑΙΣ ΧΡΩΜΕΝΟΝ, ΟΤΑΝ ΤΑ ΣΤΕΓΑΖΟΝΤΑ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΝΤΑ ΜΗ ΤΟΙΑΥΤΑ Η, ΕΝ ΟΙΣ ΝΥΝ ΟΥΣΑ ΕΧΕΙ ΤΑΥΤΑΣ ΤΑΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ. ΑΛΛΑ ΜΗΝ ΚΑΙ ΤΟΔΕ (ΛΕΓΕΙ ΕΝ ΑΛΛΟΙΣ ΚΑΙ ΕΞ ΑΤΟΜΩΝ ΑΥΤΗΝ ΣΥΓΚΕΙΣΘΑΙ ΛΕΙΟΤΑΤΩΝ ΚΑΙ ΣΤΡΟΓΓΥΛΩΤΑΤΩΝ, ΠΟΛΛΩ ΤΙΝΙ ΔΙΑΦΕΡΟΥΣΩΝ ΤΩΝ ΤΟΥ ΠΥΡΟΣ, ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΝ ΤΙ ΑΛΟΓΟΝ ΑΥΤΗΣ, Ο ΤΩ ΛΟΙΠΩ ΠΑΡΕΣΠΑΡΘΑΙ ΣΩΜΑΤΙ, ΤΟ ΔΕ ΛΟΓΙΚΟΝ ΕΝ ΤΩ ΘΩΡΑΚΙ, ΩΣ ΔΗΛΟΝ Ε ΤΕ ΤΩΝ ΦΟΒΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΧΑΡΑΣ. ΥΠΝΟΝ ΤΕ ΓΙΝΕΣΘΑΙ ΤΩΝ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ ΜΕΡΩΝ ΤΩΝ ΠΑΡ’ ΟΛΗΝ ΤΗΝ ΣΥΓΚΡΙΣΙΝ ΠΑΡΕΣΠΑΡΜΕΝΩΝ ΕΓΚΑΤΕΧΟΜΕΝΩΝ Η ΔΙΑΦΟΡΟΥΜΕΝΩΝ, ΕΙΤΑ ΣΥΜΠΙΠΤΟΝΤΩΝ ΤΟΙΣ ΠΟΡΓΜΟΙΣ. ΤΟ ΤΕ ΣΠΕΡΜΑ ΑΦ’ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΣΩΜΑΤΩΝ ΦΕΡΕΣΘΑΙ.) ΓΕ ΔΕΙ ΠΡΟΣΚΑΤΑΝΟΕΙΝ, ΟΤΙ ΤΟ ΑΣΩΜΑΤΟΝ ΛΕΓΟΜΕΝ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΠΛΕΙΣΤΗΝ ΟΜΙΛΙΑΝ ΤΟΥ ΟΝΟΜΑΤΟΣ ΕΠΙ ΤΟΥ ΚΑΘ’ ΕΑΥΤΟ ΝΟΗΘΕΝΤΟΣ ΑΝ, ΚΑΘ’ ΕΑΥΤΟ ΔΕ ΟΥΚ ΕΣΤΙ ΝΟΗΣΑΙ ΤΟ ΑΣΩΜΑΤΟΝ ΠΛΗΝ ΤΟΥ ΚΕΝΟΥ. ΤΟ ΔΕ ΚΕΝΟΝ ΟΥΤΕ ΠΟΙΗΣΑΙ ΟΥΤΕ ΠΑΘΕΙΝ ΔΥΝΑΤΑΙ, ΑΛΛΑ ΚΙΝΗΣΙΝ ΜΟΝΟΝ ΔΙ’ ΕΑΥΤΟΥ ΤΟΙΣ ΣΩΜΑΣΙ ΠΑΡΕΧΕΤΑΙ. ΩΣΤ’ ΟΙ ΛΕΓΟΝΤΕΣ ΑΣΩΜΑΤΟΝ ΕΙΝΑΙ ΤΗΝ ΨΥΧΗΝ ΜΑΤΑΖΟΥΣΙΝ. ΟΥΘΕΝ ΓΑΡ ΑΝ ΕΔΥΝΑΤΟΝ ΠΟΙΕΙΝ ΟΥΤΕ ΠΑΣΧΕΙΝ, ΕΙ ΗΝ ΤΟΙΑΥΤΗ, ΝΥΝ Δ’ ΕΝΑΡΓΩΣ ΑΜΦΟΤΕΡΑ ΤΑΥΤΑ ΔΙΑΛΑΜΒΑΝΟΜΕΝ ΠΕΡΙ ΤΗΝ ΨΥΧΗΝ ΤΑ ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΑ. ΤΑΥΤΑ ΟΥΝ ΠΑΝΤΑ ΤΑ ΔΙΑΛΟΓΙΣΜΑΤΑ <ΤΑ> ΠΕΡΙ ΨΥΧΗΣ ΑΝΑΓΩΝ ΤΙΣ ΕΠΙ ΤΑ ΠΑΘΗ ΚΑΙ ΤΑΣ ΑΙΣΘΗΣΕΙΣ, ΜΝΗΜΟΝΕΥΩΝ ΤΩΝ ΕΝ ΑΡΧΗ ΡΗΘΕΝΤΩΝ, ΙΚΑΝΩΣ ΚΑΤΟΨΕΤΑΙ ΤΟΙΣ ΤΥΠΟΙΣ ΕΜΠΕΡΙΕΙΛΗΜΜΕΝΑ ΕΙΣ ΤΟ ΚΑΤΑ ΜΕΡΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΤΩΝ ΕΞΑΚΡΙΒΟΥΣΘΑΙ ΒΕΒΑΙΩΣ.  
ΑΛΛΑ ΜΗΝ ΚΑΙ ΤΑ ΣΧΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΑ ΧΡΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΑ ΜΕΓΕΘΗ ΚΑΙ ΤΑ ΒΑΡΗ ΚΑΙ ΟΣΑ ΑΛΛΑ ΚΑΤΗΓΟΡΕΙΤΑΙ ΣΩΜΑΤΟΣ ΩΣΑΝΕΙ ΣΥΜΒΕΒΗΚΟΤΑ Η ΠΑΣΙΝ Η ΤΟΙΣ ΟΡΑΤΟΙΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΑΙΣΘΗΣΙΝ ΑΥΤΟΙΣ ΓΝΩΣΤΟΙΣ, ΟΥΘ’ ΩΣ ΚΑΘ’ ΕΑΥΤΑΣ ΕΙΣΙ ΦΥΣΕΙΣ ΔΟΞΑΣΤΕΟΝ –ΟΥ ΓΑΡ ΔΥΝΑΤΟΝ ΕΠΙΝΟΗΣΑΙ ΤΟΥΤΟ- ΟΥΤΕ ΟΛΩΣ ΩΣ ΟΥΚ ΕΙΣΙΝ, ΟΥΘ’ ΩΣ ΕΤΕΡ’ ΑΤΤΑ ΠΡΟΣΥΠΑΡΧΟΝΤΑ ΤΟΥΤΩ ΑΣΩΜΑΤΑ, ΟΥΘ’ ΩΣ ΜΟΙΡΑ ΤΟΥΤΟΥ, ΑΛΛ’ ΩΣ ΤΟ ΟΛΟΝ ΣΩΜΑ ΚΑΘΟΛΟΥ ΕΚ ΤΟΥΤΩΝ ΠΑΝΤΩΝ ΤΗΝ ΕΑΥΤΟΥ ΦΥΣΙΝ ΕΧΟΝ ΑΙΔΙΟΝ, ΟΥΧ ΟΙΟΝ ΔΕ ΕΙΝΑΙ ΣΥΜΠΕΦΟΡΗΜΕΝΟΝ – ΩΣΠΕΡ ΟΤΑΝ ΕΞ ΑΥΤΩΝ ΤΩΝ ΟΓΚΩΝ ΜΕΙΖΟΝ ΑΘΡΟΙΣΜΑ ΣΥΣΤΗ ΗΤΟΙ ΤΩΝ ΠΡΩΤΩΝ Η ΤΩΝ ΤΟΥ ΟΛΟΥ ΜΕΓΕΘΩΝ ΤΟΥΔΕ ΤΙΝΟΣ ΕΛΑΤΤΟΝΩΝ-, ΑΛΛΑ ΜΟΝΟΝ, ΩΣ ΛΕΓΩ, ΕΚ ΤΟΥΤΩΝ ΑΠΑΝΤΩΝ ΤΗΝ ΕΑΥΤΟΥ ΦΥΣΙΝ ΕΧΟΝ ΑΙΔΙΟΝ. ΚΑΙ ΕΠΙΒΟΛΑΣ ΜΕΝ ΕΧΟΝΤΑ ΙΔΙΑΣ ΠΑΝΤΑ ΤΑΥΤΑ ΕΣΤΙ ΚΑΙ ΔΙΑΛΗΨΕΙΣ, ΣΥΜΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝΤΟΣ ΔΕ ΤΟΥ ΑΘΡΟΟΥ ΚΑΙ ΟΥΘΑΜΗ ΑΠΟΣΧΙΖΟΜΕΝΟΥ, ΑΛΛΑ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΑΘΡΟΑΝ ΕΝΝΟΙΑΝ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΝ ΕΙΛΗΦΟΤΟΣ.  
ΚΑΙ ΜΗΝ ΚΑΙ ΤΟΙΣ ΣΩΜΑΣΙ ΣΥΜΠΙΠΤΕΙ ΠΟΛΛΑΚΙΣ ΚΑΙ ΟΥΚ ΑΙΔΙΟΝ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΕΙΝ ΟΥΤ’ ΕΝ ΤΟΙΣ ΑΟΡΑΤΟΙΣ ΚΑΙ ΟΥΤΕ ΑΣΩΜΑΤΑ. ΩΣΤΕ ΔΗ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΠΛΕΙΣΤΗΝ ΦΟΡΑΝ ΤΟΥΤΩ ΤΩ ΟΝΟΜΑΤΙ ΣΡΩΜΕΝΟΙ ΦΑΝΕΡΑ ΠΟΙΟΥΜΕΝ ΤΑ ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΑ ΟΥΤΕ ΤΗΝ ΤΟΥ ΟΛΟΥ ΦΥΣΙΝ ΕΧΕΙΝ, Ο ΣΥΛΛΑΒΟΝΤΕΣ ΚΑΤΑ ΤΟ ΑΘΡΟΟΝ ΣΩΜΑ ΠΡΟΣΑΓΟΡΕΥΟΜΕΝ, ΟΥΤΕ ΤΗΝ ΤΩΝ ΑΙΔΙΟΝ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝΤΩΝ, ΩΝ ΑΝΕΥ ΣΩΜΑ ΟΥ ΔΥΝΑΤΟΝ ΝΟΕΙΣΘΑΙ. ΚΑΤ’ ΕΠΙΒΟΛΑΣ Δ’ ΑΝ ΤΙΝΑΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝΤΟΣ ΤΟΥ ΑΘΡΟΟΥ ΕΚΑΣΤΑ ΠΡΟΣΑΓΟΡΕΥΘΕΙΗ, ΑΛΛ’ ΟΤΕ ΔΗΠΟΕ ΕΚΑΣΤΑ ΣΥΜΒΑΙΝΟΝΤΑ ΘΕΩΡΕΙΤΑΙ, ΟΥΚ ΑΙΔΙΟΝ ΤΩΝ ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΩΝ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝΤΩΝ. ΚΑΙ ΟΥΚ ΕΞΕΛΑΤΕΟΝ ΕΚ ΤΟΥ ΟΝΤΟΣ ΤΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΕΝΑΡΓΕΙΑΝ, ΟΤΙ ΟΥΚ ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΤΟΥ ΟΛΟΥ ΦΥΣΙΝ Ω ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ Ο ΔΗ ΚΑΙ ΣΩΜΑ ΠΡΟΣΑΓΟΡΕΥΟΜΕΝ, ΟΥΔΕ ΤΗΝ ΤΩΝ ΑΙΔΙΟΝ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝΤΩΝ, ΟΥΔ’ ΑΥ ΚΑΘ’ ΑΥΤΑ ΝΟΜΙΣΤΕΟΝ – ΟΥΔΕ ΓΑΡ ΤΟΥΤΟ ΔΙΑΝΟΗΤΟΝ ΟΥΤ’ ΕΠΙ ΤΟΥΤΩΝ ΟΥΤ’ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΙΔΙΟΝ ΣΥΜΒΕΒΗΚΟΤΩΝ-, ΑΛΛ’ ΟΠΕΡ ΚΑΙ ΦΑΙΝΕΤΑΙ, ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΑ ΠΑΝΤΑ ΤΑ ΤΟΙΑΥΤΑ ΝΟΜΙΣΤΕΟΝ, ΚΑΙ ΟΥΚ ΑΙΔΙΟΝ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝΤΑ ΟΥΔ’ ΑΥ ΦΥΣΕΩΣ ΚΑΘ’ ΕΑΥΤΑ ΤΑΓΜΑ ΕΧΟΝΤΑ, ΑΛΛ’ ΟΝ ΤΡΟΠΟΝ ΑΥΤΗ Η ΑΙΣΘΗΣΙΣ ΤΗΝ ΙΔΙΟΤΗΤΑ ΠΟΙΕΙ, ΘΕΩΡΕΙΤΑΙ.  
ΚΑΙ ΜΗΝ ΚΑΙ ΤΟΔΕ ΓΕ ΔΕΙ ΠΡΟΣΚΑΤΑΝΟΗΣΑΙ ΣΦΟΔΡΩΣ, ΤΟΝ ΓΑΡ ΔΗ ΧΡΟΝΟΝ ΟΥ ΖΗΤΗΤΕΟΝ ΩΣΠΕΡ ΚΑΙ ΤΑ ΛΟΙΠΑ, ΟΣΑ ΕΝ ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΩ ΖΗΤΟΥΜΕΝ ΑΝΑΓΟΝΤΕΣ ΕΠΙ ΤΑΣ ΒΛΕΠΟΜΕΝΑΣ ΠΑΡ’ ΗΜΙΝ ΑΥΤΟΙΣ ΠΡΟΛΗΨΕΙΣ, ΑΛΛ’ ΑΥΤΟ ΤΟ ΕΝΑΡΓΗΜΑ, ΚΑΘ’ Ο ΤΟΝ ΠΟΛΥΝ Η ΟΛΙΓΟΝ ΧΡΟΝΟΝ ΑΝΑΦΩΝΟΥΜΕΝ, ΣΥΓΓΕΝΙΚΩΣ ΤΟΥΤΟ ΠΕΡΙΦΕΡΟΝΤΕΣ, ΑΝΑΛΟΓΙΣΤΕΟΝ. ΚΑΙ ΟΥΤΕ ΔΙΑΛΕΚΤΟΥΣ ΩΣ ΒΕΛΤΙΟΥΣ ΜΕΤΑΛΗΠΤΕΟΝ, ΑΛΛ’ ΑΥΤΑΙΣ ΤΑΙΣ ΥΠΑΡΧΟΥΣΑΙΣ ΚΑΤ’ ΑΥΤΟΥ ΧΡΗΣΤΕΟΝ, ΟΥΤΕ ΑΛΛΟ ΤΙ ΚΑΤ’ ΑΥΤΟΥ ΚΑΤΗΓΟΡΗΤΕΟΝ, ΩΣ ΤΗΝ ΑΥΤΗΝ ΟΥΣΙΑΝ ΕΧΟΝΤΟΣ ΤΩ ΙΔΙΩΜΑΤΙ ΤΟΥΤΩ – ΚΑΙ ΓΑΡ ΤΟΥΤΟ ΠΟΙΟΥΣΙ ΤΙΝΕΣ -, ΑΛΛΑ ΜΟΝΟΝ Ω ΣΥΜΠΛΕΚΟΜΕΝ ΤΟ ΙΔΙΟΝ ΤΟΥΤΟ ΚΑΙ ΠΑΡΑΜΕΤΡΟΥΜΕΝ, ΜΑΛΙΣΤΑ ΕΠΙΛΟΓΙΣΤΕΟΝ. ΚΑΙ ΓΑΡ ΤΟΥΤΟ ΟΥΚ ΑΠΟΔΕΙΞΕΩΣ ΠΡΟΣΔΕΙΤΑΙ ΑΛΛ’ ΕΠΙΛΟΓΙΣΜΟΥ, ΟΤΙ ΤΑΙΣ ΗΜΕΡΑΙΣ ΚΑΙ ΤΑΣΙ ΝΥΞΙ ΣΥΜΠΛΕΚΟΜΕΝ ΚΑΙ ΤΟΙΣ ΤΟΥΤΩΝ ΜΕΡΕΣΙΝ ΩΣΑΥΤΩΣ ΔΕ ΚΑΙ ΤΟΙΣ ΠΑΘΕΣΙ ΚΑΙ ΤΑΙΣ ΑΠΑΘΕΙΑΙΣ, ΚΑΙ ΚΙΝΗΣΕΣΙ ΚΑΙ ΣΤΑΣΕΣΙΝ, ΙΔΙΟΝ ΤΙ ΣΥΜΠΤΩΜΑ ΠΕΡΙ ΤΑΥΤΑ ΠΑΛΙΝ ΑΥΤΟ ΤΟΥΤΟ ΕΝΝΟΟΥΝΤΕΣ, ΚΑΘ’ Ο ΧΡΟΝΟΝ ΟΝΟΜΑΖΟΜΕΝ. (ΦΗΣΙ ΔΕ ΤΟΥΤΟ ΚΑΙ ΕΝ ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΑ ΠΕΡΙ ΦΥΣΕΩΣ ΚΑΙ ΕΝ ΤΗ ΜΕΓΑΛΗ ΕΠΙΤΟΜΗ).  
ΕΠΙ ΤΕ ΤΟΙΣ ΠΡΟΕΙΡΗΜΕΝΟΙΣ ΤΟΥΣ ΚΟΣΜΟΥΣ ΔΕΙ ΚΑΙ ΠΑΣΑΝ ΣΥΓΚΡΙΣΙΝ ΠΕΠΕΡΑΣΜΕΝΗΝ ΤΟ ΟΜΟΕΙΔΕΣ ΤΟΙΣ ΘΕΩΡΟΥΜΕΝΟΙΣ ΠΥΚΝΩΣ ΕΧΟΥΣΑΝ ΝΟΜΙΖΕΙΝ ΓΕΓΟΝΕΝΑΙ ΑΠΟ ΤΟΥ ΑΠΕΙΡΟΥ, ΠΑΝΤΩΝ ΤΟΥΤΩΝ ΕΚ ΣΥΣΤΡΟΦΩΝ ΙΔΙΩΝ ΑΠΟΚΕΚΡΙΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΜΕΙΖΟΝΩΝ ΚΑΙ ΕΛΛΑΤΟΝΩΝ, ΚΑΙ ΠΑΛΙΝ ΔΙΑΛΥΕΣΘΑΙ ΠΑΝΤΑ, ΤΑ ΜΕΝ ΘΑΤΤΟΝ, ΤΑ ΔΕ ΒΡΑΔΥΤΕΡΟΝ, ΚΑΙ ΤΑ ΜΕΝ ΥΠΟ ΤΩΝ ΤΟΙΩΣΔΕ, ΤΑ ΔΕ ΥΠΟ ΤΩΝ ΤΟΙΩΣΔΕ ΤΟΥΤΟ ΠΑΣΧΟΝΤΑ. ΔΗΛΟΝ ΟΥΝ ΩΣ ΚΑΙ (<ΚΑΙ ΕΝ ΤΗ. ΠΕΡΙ ΦΥΣΕΩΣ> ΦΘΑΡΤΟΥΣ ΦΗΣΙ ΤΟΥΣ ΚΟΣΜΟΥΣ, ΜΕΤΑΒΑΛΛΟΝΤΩΝ ΤΩΝ ΜΕΡΩΝ. ΚΑΙ ΕΝ ΑΛΛΟΙΣ, ΤΗΝ ΓΗΝ ΤΩ ΑΕΡΙ ΕΠΟΧΕΙΣΘΑΙ.) ΕΤΙ ΔΕ ΤΟΥΣ ΚΟΣΜΟΥΣ ΟΥΤΕ ΕΞ ΑΝΑΓΚΗΣ ΔΕΙ ΝΟΜΙΖΕΙΝ ΕΝΑ ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΝ ΕΧΟΝΤΑΣ, ΑΛΛΑ (ΚΑΙ ΔΙΑΦΟΡΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ ΕΝ ΤΗ <Β> ΠΕΡΙ ΦΥΣΕΩΣ ΦΗΣΙΝ, ΟΥΣ ΜΕΝ ΓΑΡ ΣΦΑΙΡΟΕΙΔΕΙΣ, ΚΑΙ ΩΟΕΙΔΕΙΣ ΑΛΛΟΥΣ, ΚΑΙ ΑΛΛΟΙΟΣΧΗΜΟΝΑΣ ΕΤΕΡΟΥΣ, ΟΥ ΜΕΝΤΟΙ ΠΑΝ ΣΧΗΜΑ ΕΧΕΙΝ. ΟΥΔΕ ΖΩΑ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΚΡΙΘΕΝΤΑ ΑΠΟ ΤΟΥ ΑΠΕΙΡΟΥ.) ΟΥΔΕ ΓΑΡ ΑΝ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΕΝ ΟΥΔΕΙΣ, ΩΣ <ΕΝ> ΜΕΝ ΤΩ ΤΟΙΟΥΤΩ ΚΑΙ ΟΥΚ ΑΝ ΕΜΠΕΡΙΕΛΗΦΘΗ ΤΑ ΤΟΙΑΥΤΑ ΣΠΕΡΜΑΤΑ, ΕΞ ΩΝ ΖΩΑ ΤΕ ΚΑΙ ΦΥΤΑ ΚΑΙ ΤΑ ΛΟΙΠΑ ΠΑΝΤΑ <ΤΑ> ΘΕΩΡΟΥΜΕΝΑ ΣΥΝΙΣΤΑΤΑΙ, ΕΝ ΔΕ ΤΩ ΤΟΙΟΥΤΩ ΟΥΚ ΑΝ ΕΔΥΝΗΘΗ. (ΩΣΑΥΤΩΣ ΔΕ ΚΑΙ ΕΝΤΡΑΦΗΝΑΙ.) ΤΟΝ ΑΥΤΟΝ ΔΕ ΤΡΟΠΟΝ ΚΑΙ ΕΠΙ ΓΗΣ ΝΟΜΙΣΤΕΟΝ ΑΛΛΑ ΜΗΝ ΥΠΟΛΗΠΤΕΟΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΦΗΣΙΝ ΠΟΛΛΑ ΚΑΙ ΠΑΝΤΟΙΑ ΥΠΟ ΑΥΤΩΝ ΤΩΝ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ ΔΙΔΑΧΘΗΝΑΙ ΤΕ ΚΑΙ ΑΝΑΓΚΑΣΘΗΝΑΙ, ΤΟΝ ΔΕ ΛΟΓΙΣΜΟΝ ΤΑ ΥΠΟ ΤΑΥΤΗΣ ΠΑΡΕΓΓΥΗΘΕΝΤΑ ΥΣΤΕΡΟΝ ΕΠΑΚΡΙΒΟΥΝ ΚΑΙ ΠΡΟΣΕΞΕΥΡΙΣΚΕΙΝ ΕΝ ΜΕΝ ΤΙΣΙ ΘΑΤΤΟΝ, ΕΝ ΔΕ ΤΙΣΙ ΒΡΑΔΥΤΕΡΟΝ ΚΑΙ ΕΝ ΜΕΝ ΤΙΣΙ ΠΕΡΙΟΔΟΙΣ ΚΑΙ ΧΡΟΝΟΙΣ [ΑΠΟ ΤΩΝ ΑΠΟ ΤΟΥ ΑΠΕΙΡΟΥ] <ΚΑΤΑ ΜΕΙΖΟΥΣ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ>, ΕΝ ΔΕ ΤΙΣΙ ΚΑΤ’ ΕΛΑΤΤΟΥΣ. ΟΘΕΝ ΚΑΙ ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ ΕΞ ΑΡΧΗΣ ΜΗ ΘΕΣΕΙ ΓΕΝΕΣΘΑΙ, ΑΛΛ’  ΑΥΤΑΣ ΤΑΣ ΦΥΣΕΙΣ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΚΑΘ’ ΕΚΑΣΤΑ ΕΘΝΗ ΙΔΙΑ ΠΑΣΧΟΥΣΑΣ ΠΑΘΗ ΚΑΙ ΙΔΙΑ ΛΑΜΒΑΝΟΥΣΑΣ ΦΑΝΤΑΣΜΑΤΑ ΙΔΙΩΣ ΤΟΝ ΑΕΡΑ ΕΚΠΕΜΠΕΙΝ ΣΤΕΛΛΟΜΕΝΟΝ ΥΦ’ ΕΚΑΣΤΩΝ ΤΩΝ ΠΑΘΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΦΑΝΤΑΣΜΑΤΩΝ, ΩΣ ΑΝ ΠΟΤΕ ΚΑΙ Η ΠΑΡΑ ΤΟΥΣ ΤΟΠΟΥΣ ΤΩΝ ΕΘΝΩΝ ΔΙΑΦΟΡΑ Η ΥΣΤΕΡΟΝ ΔΕ ΚΟΙΝΩΣ ΚΑΘ’ ΕΚΑΣΤΑ ΕΘΝΗ ΤΑ ΙΔΙΑ ΤΕΘΗΝΑΙ ΠΡΟΣ ΤΟ ΤΑΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΗΤΤΟΝ ΑΜΦΙΒΟΛΟΥΣ ΓΕΝΕΣΘΑΙ ΑΛΛΗΛΟΙΣ ΚΑΙ ΣΥΝΤΟΜΩΤΕΡΩΣ ΔΗΛΟΥΜΕΝΑΣ, ΤΙΝΑ ΔΕ ΚΑΙ ΟΥ ΣΥΝΟΡΩΜΕΝΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΕΙΣΦΕΡΟΝΤΑΣ ΤΟΥΣ ΣΥΝΕΙΔΟΤΑΣ ΠΑΡΕΓΓΥΗΣΑΙ ΤΙΝΑΣ ΦΘΟΓΓΟΥΣ ΤΟΥΣ ΑΝΑΓΚΑΣΘΕΝΤΑΣ ΑΝΑΦΩΝΗΣΑΙ, ΤΟΥΣ ΔΕ ΤΩ ΛΟΓΙΣΜΩ ΕΛΟΜΕΝΟΥΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΠΛΕΙΣΤΗΝ ΑΙΤΙΑΝ ΟΥΤΩΣ ΕΡΜΗΝΕΥΣΑΙ.

ΚΑΙ ΜΗΝ ΕΝ ΤΟΙΣ ΜΕΤΕΩΡΟΙΣ ΦΟΡΑΝ ΚΑΙ ΤΡΟΠΗΝ ΚΑΙ ΕΚΛΕΙΨΙΝ ΚΑΙ ΑΝΑΤΟΛΗΝ ΚΑΙ ΔΥΣΙΝ ΚΑΙ ΤΑ ΣΥΣΤΟΙΧΑ ΤΟΥΤΟΙΣ ΜΗΤΕ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝΤΟΣ ΤΙΝΟΣ ΝΟΜΙΖΕΙΝ ΔΕΙ ΓΙΝΕΣΘΑΙ ΚΑΙ ΔΙΑΤΑΤΤΟΝΤΟΣ Η ΔΙΑΤΑΞΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΑΜΑ ΤΗΝ ΠΑΣΑΝ ΜΑΚΑΡΙΟΤΗΤΑ ΕΧΟΝΤΟΣ ΜΕΤΑ ΑΦΘΑΡΣΙΑΣ – ΟΥ ΓΑΡ ΣΥΜΦΩΝΟΥΣΙ ΠΡΑΓΜΑΤΕΙΑΙ ΚΑΙ ΦΡΟΝΤΙΔΕΣ ΚΑΙ ΟΡΓΑΙ ΚΑΙ ΧΑΡΙΤΕΣ ΜΑΚΑΡΙΟΤΗΤΙ, ΑΛΛ’ ΕΝ ΑΣΘΕΝΕΙΑ ΚΑΙ ΦΟΒΩ ΚΑΙ ΠΡΟΣΔΕΗΣΕΙ ΤΩΝ ΠΛΗΣΙΟΝ ΤΑΥΤΑ ΓΙΝΕΤΑΙ-, ΜΗΤΕ ΑΥ ΠΥΡ ΑΜΑ ΟΝΤΑ ΣΥΝΕΣΤΡΑΜΜΕΝΟΝ ΤΗΝ ΜΑΚΑΡΙΟΤΗΤΑ ΚΕΚΤΗΜΕΝΑ ΚΑΤΑ ΒΟΥΛΗΣΙΝ ΤΑΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΤΑΥΤΑΣ ΛΑΜΒΑΝΕΙΝ, ΑΛΛΑ ΠΑΝ ΤΟ ΣΕΜΝΩΜΑ ΤΗΡΕΙΝ ΚΑΤΑ ΠΑΝΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ ΦΕΡΟΜΕΝΑ ΕΠΙ ΤΑΣ ΤΟΙΑΥΤΑΣ ΕΝΝΟΙΑΣ, ΕΑΝ ΜΗΔΕΝ ΥΠΕΝΑΝΤΙΟΝ ΕΞ ΑΥΤΩΝ ΤΩ ΣΕΜΝΩΜΑΤΙ ΔΟΞΗ, ΕΙ ΔΕ ΜΗ, ΤΟΝ ΜΕΓΙΣΤΟΝ ΤΑΡΑΧΟΝ ΕΝ ΤΑΙΣ ΨΥΧΑΙΣ ΑΥΤΗ Η ΥΠΕΝΑΝΤΙΟΤΗΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣΕΙ. ΟΘΕΑΝ ΔΗ ΚΑΤΑ ΤΑΣ ΕΞ ΑΡΧΗΣ ΕΝΑΠΟΛΗΨΕΙΣ ΤΩΝ ΣΥΣΤΡΟΦΩΝ ΤΟΥΤΩΝ ΕΝ ΤΗ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΓΕΝΕΣΕΙ ΔΕΙ ΔΟΞΑΖΕΙΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΑΓΚΗΝ ΤΑΥΤΗΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΔΟΝ ΣΥΝΤΕΛΕΙΣΘΑΙ.  

ΚΑΙ ΜΗΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΕΡ ΤΩΝ ΚΥΡΙΩΤΑΤΩΝ ΑΙΤΙΑΝ ΕΞΑΚΡΙΒΩΣΑΙ ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑΣ ΕΡΓΟΝ ΕΙΝΑΙ ΔΕΙ ΝΟΜΙΖΕΙΝ, ΚΑΙ ΤΟ ΜΑΚΑΡΙΟΝ ΕΝ ΤΗ ΠΕΡΙ ΜΕΤΕΩΡΩΝ ΓΝΩΣΕΙ ΕΝΤΑΥΘΑ ΠΕΠΤΩΚΕΝΑΙ ΚΑΙ ΕΝ ΤΩ ΤΙΝΕΣ ΦΥΣΕΙΣ ΑΙ ΘΕΩΡΟΥΜΕΝΑΙ ΚΑΤΑ ΤΑ ΜΕΤΕΩΡΑ ΤΑΥΤΙ, ΚΑΙ ΟΣΑ ΣΥΓΓΕΝΗ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΕΙΣ ΤΟΥΤΟ ΑΚΡΙΒΕΙΑΝ, ΕΤΙ ΤΕ ΟΥ ΤΟ ΠΛΕΟΝΑΧΩΣ ΕΝ ΤΟΙΣ ΤΟΙΟΥΤΟΙΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΤΟ ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΟΝ ΚΑΙ ΑΛΛΩΣ ΠΩΣ ΕΧΕΙΝ, ΑΛΛ’ ΑΠΛΩΣ ΜΗ ΕΙΝΑΙ ΕΝ ΑΦΘΑΡΤΩ ΚΑΙ ΜΑΚΑΡΙΑ ΦΥΣΕΙ ΤΩΝ ΔΙΑΚΡΙΣΙΝ ΥΠΟΒΑΛΛΟΝΤΩΝ Η ΤΑΡΑΧΟΝ ΜΗΘΕΝ. ΚΑΙ ΤΟΥΤΟ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙΝ ΤΗ ΔΙΑΝΟΙΑ ΕΣΤΙΝ ΑΠΛΩΣ ΕΙΝΑΙ, ΤΟ Δ’ ΕΝ ΤΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΠΕΠΤΩΚΟΣ ΤΗΣ ΔΥΣΕΩΣ ΚΑΙ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΚΑΙ ΤΡΟΠΗΣ ΚΑΙ ΕΚΛΕΙΨΕΩΣ ΚΑΙ ΟΣΑ ΣΥΓΓΕΝΗ ΤΟΥΤΟΙΣ ΜΗΘΕΝ ΕΤΙ ΠΡΟΣ ΤΟ ΜΑΚΑΡΙΟΝ ΤΗΣ ΓΝΩΣΕΩΣ ΣΥΝΤΕΙΝΕΙΝ, ΑΛΛ’ ΟΜΟΙΩΣ ΤΟΥΣ ΦΟΒΟΥΣ ΕΧΕΙΝ ΤΟΥΣ ΤΑΥΤΑ ΚΑΤΕΙΔΟΤΑΣ, ΤΙΝΕΣ Δ’ ΑΙ ΦΥΣΕΙΣ ΑΓΝΟΟΥΝΤΑΣ ΚΑΙ ΤΙΝΕΣ ΑΙ ΚΥΡΙΩΤΑΤΑΙ ΑΙΤΙΑΙ, ΚΑΙ ΕΙ ΜΗ ΠΡΟΣΗΔΕΣΑΝ ΤΑΥΤΑ, ΤΑΧΑ ΔΕ ΚΑΙ ΠΛΕΙΟΥΣ, ΟΤΑΝ ΤΟ ΘΑΜΒΟΣ ΕΚ ΤΗΣ ΤΟΥΤΩΝ ΠΡΟΣΚΑΤΑΝΟΗΣΕΩΣ ΜΗ ΔΥΝΗΤΑΙ ΤΗΝ ΛΥΣΙΝ ΛΑΜΒΑΝΕΙΝ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙ ΤΩΝ ΚΥΡΙΟΤΑΤΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΝ. ΔΙΟ ΔΗ ΚΑΙ ΠΛΕΙΟΥΣ ΑΙΤΙΑΣ ΕΥΡΙΣΚΟΜΕΝ ΤΡΟΠΩΝ ΚΑΙ ΔΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΤΟΛΩΝ ΚΑΙ ΕΚΛΕΙΨΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΤΟΙΟΥΤΟΤΡΟΠΩΝ ΩΣΠΕΡ ΚΑΙ ΕΝ ΤΟΙΣ ΚΑΤΑ ΜΕΡΟΣ ΓΙΝΟΜΕΝΟΙΣ, ΚΑΙ ΟΥ ΔΕΙ ΝΟΜΙΖΕΙΝ ΤΗΝ ΥΠΕΡ ΤΟΥΤΩΝ ΧΡΕΙΑΝ ΑΚΡΙΒΕΙΑΝ ΜΗ ΑΠΕΙΛΗΦΕΝΑΙ, ΟΣΗ ΠΡΟΣ ΤΟ ΑΤΑΡΑΧΟΝ ΚΑΙ ΜΑΚΑΡΙΟΝ ΗΜΩΝ ΣΥΝΤΕΙΝΕΙ. ΩΣΤΕ ΠΑΡΑΘΕΩΡΟΥΝΤΑΣ ΠΟΣΑΧΩΣ ΠΑΡ’ ΗΜΙΝ ΤΟ ΟΜΟΙΟΝ ΓΙΝΕΤΑΙ, ΑΙΤΙΟΛΟΓΗΤΕΟΝ ΥΠΕΡ ΤΕ ΤΩΝ ΟΥΤΕ <ΤΟ> ΜΟΝΑΧΩΣ ΕΧΟΝ Η ΓΙΝΟΜΕΝΟΝ ΓΝΩΡΙΖΟΝΤΩΝ ΟΥΤΕ ΤΟ ΠΛΕΟΝΑΧΩΣ ΣΥΜΒΑΙΝΟΝ, ΤΗΝ ΕΚ ΤΩΝ ΑΠΟΣΤΗΜΑΤΩΝ ΦΑΝΤΑΣΙΑΝ ΠΑΡΙΔΟΝΤΩΝ, ΕΤΙ ΤΕ ΑΓΝΟΟΥΝΤΩΝ ΚΑΙ ΕΝ ΠΟΙΟΙΣ ΟΥΚ ΕΣΤΙΝ ΑΤΑΡΑΚΤΗΣΑΙ <ΚΑΙ ΕΝ ΠΟΙΟΙΣ ΟΜΟΙΩΣ ΑΤΑΡΑΚΤΗΣΑΙ>. ΑΝ ΟΥΝ ΟΙΩΜΕΘΑ ΚΑΙ ΩΔΙ ΠΩΣ ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΟΝ ΑΥΤΟ ΓΙΝΕΣΘΑΙ [ΚΑΙ ΕΝ ΠΟΙΟΙΣ ΟΜΟΙΩΣ ΑΤΑΡΑΚΤΗΣΑΙ], ΑΥΤΟ ΤΟ ΟΤΙ ΠΛΕΟΝΑΧΩΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΓΝΩΡΙΖΟΝΤΕΣ, ΩΣΠΕΡ ΚΑΝ ΟΤΙ ΩΔΙΠΩΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΕΙΔΩΜΕΝ, ΑΤΑΡΑΚΤΗΣΟΜΕΝ. ΕΠΙ ΔΕ ΤΟΥΤΟΙΣ ΟΛΩΣ ΑΠΑΣΙΝ ΕΚΕΙΝΟ ΔΕΙ ΚΑΤΑΝΟΕΙΝ, ΟΤΙ ΤΑΡΑΧΟΣ Ο ΚΥΡΙΩΤΑΤΟΣ ΤΑΙΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑΙΣ ΨΥΧΑΙΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΕΝ ΤΩ ΤΑΥΤΑ ΜΑΚΑΡΙΑ ΤΕ ΔΟΞΑΖΕΙΝ <ΕΙΝΑΙ> ΚΑΙ ΑΦΘΑΡΤΑ ΚΑΙ ΥΠΕΝΑΝΤΙΑΣ ΕΧΕΙΝ ΤΟΥΤΟΙΣ ΑΜΑ ΒΟΥΛΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΑΞΕΙΣ ΚΑΙ ΑΙΤΙΑΣ, ΚΑΙ ΕΝ ΤΩ ΑΙΩΝΙΟΝ ΤΙ ΔΕΙΝΟΝ Η ΠΡΟΣΔΟΚΑΝ Η ΥΠΟΠΤΕΥΕΙΝ ΚΑΤΑ ΤΟΥΣ ΜΥΘΟΥΣ, ΕΙΤΕ ΚΑΙ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΑΝΑΙΣΘΗΣΙΑΝ ΤΗΝ ΕΝ ΤΩ ΤΕΘΝΑΤΑΙ ΦΟΒΟΥΜΕΝΟΣ ΩΣΠΕΡ ΟΥΣΑΝ ΚΑΤ’ ΑΥΤΟΥΣ, ΚΑΙ ΕΝ ΤΩ ΜΗ ΔΟΞΑΙΣ ΤΑΥΤΑ ΠΑΣΧΕΙΝ ΑΛΛ’ ΑΛΟΓΩ ΓΕ ΤΙΝΙ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙ, ΟΘΕΝ ΜΗ ΟΡΙΖΟΝΤΑΣ ΤΟ ΔΕΙΝΟΝ ΤΗΝ ΙΣΗΝ Η ΚΑΙ ΕΠΙΤΕΤΑΜΕΝΗΝ ΤΑΡΑΧΗΝ ΛΑΜΒΑΝΕΙΝ ΤΩ ΕΙ ΚΑΙ ΕΔΟΞΑΖΟΝ ΤΑΥΤΑ, Η ΔΕ ΑΤΑΡΑΞΙΑ ΤΩ ΤΟΥΤΩΝ ΠΑΝΤΩΝ ΑΠΟΛΕΛΥΣΘΑΙ ΚΑΙ ΣΥΝΕΧΗ ΜΝΗΜΗΝ ΕΧΕΙΝ ΤΩΝ ΟΛΩΝ ΚΑΙ ΚΥΡΙΩΤΑΤΩΝ. ΟΘΕΝ ΤΟΙΣ ΠΑΘΕΣΙ ΠΡΟΣΕΚΤΕΟΝ ΤΟΙΣ ΠΑΡΟΥΣΙ ΚΑΙ ΤΑΙΣ ΑΙΣΘΗΣΕΣΙ, ΚΑΤΑ ΜΕΝ ΤΟ ΚΟΙΝΟΝ ΤΑΙΣ ΚΟΙΝΑΙΣ, ΚΑΤΑ ΔΕ ΤΟ ΙΔΙΟΝ ΤΑΣ ΙΔΙΑΙΣ, ΚΑΙ ΠΑΣΗ ΤΗ ΠΑΡΟΥΣΗ ΚΑΘ’ ΕΚΑΣΤΟΝ ΤΩΝ ΚΡΙΤΗΡΙΩΝ ΕΝΑΡΓΕΙΑ. ΑΝ ΓΑΡ ΤΟΥΤΟΙΣ ΠΡΟΣΕΧΩΜΕΝ, ΤΟ ΟΘΕΝ Ο ΤΑΡΑΧΟΣ ΚΑΙ Ο ΦΟΒΟΣ ΕΓΙΝΕΤΟ ΕΞΑΙΤΙΟΛΟΓΗΣΟΜΕΝ ΟΡΘΩΣ ΚΑΙ ΑΠΟΛΥΣΟΜΕΝ, ΥΠΕΡ ΤΕ ΜΕΤΕΩΡΩΝ ΑΙΤΙΟΛΟΓΟΥΝΤΕΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΛΟΙΠΩΝ ΤΩΝ ΑΕΙ ΠΑΡΕΠΙΠΤΟΝΤΩΝ, ΟΣΑ ΦΟΒΕΙ ΤΟΥΣ ΛΟΙΠΟΥΣ ΕΣΧΑΤΩΣ.  
ΤΑΥΤΑ ΣΟΙ, Ω ΗΡΟΔΟΤΕ, ΕΣΤΙ ΚΕΦΑΛΑΙΩΔΕΣΤΑΤΑ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΤΩΝ ΟΛΩΝ ΦΥΣΕΩΣ ΕΠΙΤΕΤΜΗΜΕΝΑ, ΩΣΤ’ ΕΑΝ ΓΕΝΗΤΑΙ ΟΥΤΟΣ Ο ΛΟΓΟΣ ΔΥΝΑΤΟΣ ΚΑΤΑΣΧΕΘΕΙΣ ΜΕΤ’ ΑΚΡΙΒΕΙΑΣ, ΟΙΜΑΙ, ΕΑΝ ΜΗ ΚΑΙ ΠΡΟΣ ΑΠΑΝΤΑ ΒΑΔΙΣΗ ΤΙΣ ΤΩΝ ΚΑΤΑ ΜΕΡΟΣ ΑΚΡΙΒΩΜΑΤΩΝ, ΑΣΤΜΒΛΗΤΟΝ ΑΥΤΟΝ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΛΟΙΠΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΑΔΡΟΤΗΤΑ ΛΗΨΕΣΘΑΙ. ΚΑΙ ΓΑΡ ΚΑΙ ΚΑΘΑΡΑ ΑΦ’ ΕΑΥΤΟΥ ΠΟΙΗΣΕΙ ΠΟΛΛΑ ΤΩΝ ΚΑΤΑ ΜΕΡΟΣ ΕΞΑΚΡΙΒΟΥΜΕΝΩΝ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΟΛΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΕΙΑΝ ΗΜΙΝ, ΚΑΙ ΑΥΤΑ ΤΑΥΤΑ ΕΝ ΜΝΗΜΗ ΤΙΘΕΜΕΝΑ ΣΥΝΕΧΩΣ ΒΟΗΘΗΣΕΙ. ΤΟΙΑΥΤΑ ΓΑΡ ΕΣΤΙΝ, ΩΣΤΕ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΚΑΤΑ ΜΕΡΟΣ ΗΔΗ ΕΞΑΚΡΙΒΟΥΝΤΑΣ ΙΚΑΝΩΣ Η ΚΑΙ ΤΕΛΕΙΩΣ, ΕΙΣ ΤΑΣ ΤΟΙΑΥΤΑΣ ΑΝΑΛΥΟΝΤΑΣ ΕΠΙΒΟΛΑΣ ΤΑΣ ΠΛΕΙΣΤΑΣ ΤΩΝ ΠΕΡΙΟΔΕΙΩΝ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΟΛΗΣ ΦΥΣΕΩΣ ΠΟΙΕΙΣΘΑΙ,ΟΣΟΙ ΔΕ ΜΗ ΠΑΝΤΕΛΩΣ ΑΥΤΩΝ ΤΩΝ ΑΠΟΤΕΛΟΥΜΕΝΩΝ ΕΙΣΙΝ,ΕΚ ΤΟΥΤΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑ ΤΟΝ ΑΝΕΥ ΦΘΟΓΓΩΝ ΤΡΟΠΟΝ ΤΗΝ ΑΜΑ ΝΟΗΜΑΤΙ ΠΕΡΙΟΔΟΝ ΤΩΝ ΚΥΡΙΩΤΑΤΩΝ ΠΡΟΣ ΓΑΛΗΝΙΣΜΟΝ ΠΟΙΟΥΝΤΑΙ. 
Επιστροφή στα περιεχόμενα